KILKA RAD BY ZACZĄĆ

Ćwiczenia fizyczne to największe dobro jakie możesz uczynić dla swojego ciała (obojętnie w jakiej formie, ale systematycznie). To również największa inwestycja w siebie, zarówno na chwilę obecną, jak i na przyszłość. Szczególnie zwracam się tu do mnłodzierzy. Możesz się z tym nie zgadzać, masz prawo. Ja ćwiczę regularnie 30 lat – sporty różnego rodzaju. Jest wiele powodów aby go uprawiać. Choćby dobre samopoczucie – ruch fizyczny powoduje spalanie kortyzolu, hormonu stresu. Jego poziom jest niższy nie tylko podczas ćwiczeń, ale również pozostaje obniżony przez resztę czasu. Dlatego uprawianie ćwiczeń regularnie pozwoli Ci w znacznym stopniu zredukować stres w Twoim życiu.

Daję Ci gwarancję, gdy się wciągniesz nie uwolnisz się od tego. A gdy zobaczysz postępy to wpadłeś. Ruch wzmacnia siłę mięśnia sercowego, poprawia krążenie i utrzymuje w większej sprawności nasz układ mięśniowo- kostny. Zwiększa również odporność organizmu, a także dotlenia komórki. Zawsze gdy skończę ćwiczyć, czuję się doskonale.  Taki wysiłek sprzyja powstawaniu endorfin. Ćwiczenia to najlepsze lekarstwo na dobry sen.

Nie traktuj wysiłku jako karę, męczarnie, ponurą konieczność żeby np. stracić kilka kg, coś co trzeba „przecierpieć” żeby osiągnąć jakiś konkretny cel (np. 10 kilo mniej), a  jako naturalny styl życia, coś fajnego i przyjemnego, naturalnego. Przełam się, może to trwać nawet kilka miesięcy zanim wpadniesz w rytm, a wtedy wyjście np. na  siłownię, spacer traktować będziesz po prostu jako fajny sposób spędzania czasu, tak jak wyjście do kawiarni czy do kina. 🙂 Spróbuj namówić znajomego, znajomych w kupie będzie lepszy doping.  Sport jest dobry na wiele dolegliwości, a zwłaszcza umysłowych takich jak depresja. Dzięki temu wielu ludzi wyleczyło się z nałogu alkoholowego czy narkotyków. Nie bez powodów też aktywność fizyczna, sport, rywalizacja jest zalecany osobom po traumatycznych przeżyciach.

Pamiętajcie jednak wszystko z umiarem – nie od razu Rzym zbudowano !

Napisz do autora : telpol@onet.pl / Kuba